7 najlepszych książek o marketingu

Szukasz najlepszych książek o marketingu? Jesteś w dobrym miejscu! Przygotowałam dla Ciebie zestawienie 7 książek, które wybrała z wielu pozycji. Każda z książek jest pełna inspiracji i praktycznych wskazówek. Te książki wyróżniają się nie tylko bogatą treścią, ale również przystępnym i zrozumiałym językiem.

Te 7 książek w większym lub mniejszym stopniu wpłynęły na mój sposób postrzegania marketingu. Wszystkie wybrane dla Ciebie propozycje przeczytałam minimum jeden raz. Oprócz tego często wracałam do wielu fragmentów np. podczas pracy z klientem w ramach konsultacji marketingowych, mentoringu lub pracy nad projektem. 7 najlepszych książek o marketingu pokochałam ze względu na emocje, które wywołują. Czytając wybrane książki, miałam moment zaskoczenia, podziwu, a czasami wręcz zachwytu. Książki o marketingu nie muszą być cały czas o tym samym, a poniższa lista tylko to potwierdza. To co? Chcesz poznać 7 najlepszych książek o marketingu? Zaczynamy!

1. „Pułapki myślenia” Daniel Khaneman

    Książka o psychologii znalazła się w zestawieniu najlepszych książek o marketingu? Zdecydowanie tak. Jeśli piszesz wpisy na bloga, posty do social mediów czy zajmujesz się komunikacją w swojej firmie, to musisz przeczytać “Pułapka myślenia”. Daniel Khaneman porusza temat mechanizmów, które rządzą naszym umysłem i wpływają na podejmowane przez nas decyzje. Autor łączy wyniki badań z przykładami z życia. Takie połączenie pomaga zrozumieć decyzyjne i wykorzystać je w marketingu. Dzięki temu lepiej poznać swoich odbiorów i łatwiej zamienisz ich w klientów.

    Pułapki myślenia najbardziej cenię za pokazanie nowego spojrzenia, na to jak nasz mózg pracuje. Autor przedstawia dwa tryby myślenia i podejmowania decyzji. Pierwszy to tryb wsparty danymi, informacją, który potrzebuje czasu na podjęcie decyzji ze względu na potrzebę analizy, priorytetów i ustrukturyzowania. Drugi sposób myślenia opiera się na szybkim, spontanicznym myśleniu z małą ilością informacji, które silnie łączoną się z emocjami. Przeczytasz również o zbieraniu opiniach, negatywnych komentarzach i innych społecznych dowodach słuszności.

    2. „Efekt wiralowy” Johnah Berger

    efekt wiralowy johnah berger

      Książka ta prezentuje mechanizmy, które kryją się za sukcesem najpopularniejszych kampanii marketingowych. Autor omawia techniki, które pozwalają na tworzenie treści, które samodzielnie rozprzestrzeniają się w sieci. Dzięki tej książce dowiesz się, jak tworzyć treści, które robią wrażenie i przyciągają uwagę odbiorców.

      Warto podkreślić, że "Efekt wiralowy" to nie tylko książka o marketingu, ale również o psychologii i zachowaniach. John Berg pokazuje, że sukces wiralnej kampanii nie jest przypadkowy, lecz opiera się na głębokim zrozumieniu ludzkiego zachowania w procesie podejmowania decyzji. Dlatego, jeśli jesteś zainteresowany tworzeniem treści, które przyciągną uwagę i rozprzestrzenią się jak wirus, ta książka jest dla Ciebie nieocenionym źródłem inspiracji i wiedzy.

      3. „Przyczepne historie” Dan Heath

      przyczepne historie Dan Heath

        Autorzy “Przyczepnych Historii” książki, zabierają nas w podróż przez świat emocji i narracji, pokazując, jak skutecznie wykorzystywać historie do wpływania na zachowania ludzi oraz procesy podejmowania decyzji. Mocną stroną książki są przykłady kampanii marketingowych, które zyskały popularność dzięki zastosowaniu ciekawych historii.

        Po przeczytaniu “Przyczepnych historii” mam dwa wnioski, które stosuje w siebie w pracy. Pierwszy wniosek jest taki, że emocje odgrywają kluczową rolę w marketingu. Dobrze zaprojektowane historie, które wywołują emocje, przyciągają uwagę i pozostają w pamięci odbiorców. Drugim istotnym spostrzeżeniem jest to, że Sztuka storytellingu jest dostępna dla każdego. Książka podkreśla uniwersalność tej sztuki i zachęca do eksperymentowania z opowieściami w różnych kontekstach.

        4. „Kreatywność. Krótki i optymistyczny poradnik” John Cleese

        Kreatywność Krótki i optymistyczny poradnik Cleese

        Ta książka jest dla osób, które chcą rozwinąć swoją kreatywność i spojrzeć na nią z perspektywy John Cleese, jak i również dla osób, które myślą, że nie są kreatywne. Po przeczytaniu tej książki odkryjesz, że masz pokłady kreatywności w sobie. Autor przedstawia myślenie kreatywne, jako systematyczne i przemyślane podejście do rozwiązywania problemów oraz generowania nowych pomysłów. Najlepszym sposobem na pojawienie się nowych idei jest otwarty umysł, gotowość do przyjmowania nowych perspektyw. Jak to zrobić? Przez działanie i praktykę.

        5. „To jest marketing” Seth Godin

        To jest marketing Seth Godin

          Książka ta to prawdziwa klasyka w dziedzinie marketingu. Autor prezentuje swoje unikalne podejście do tego tematu i pokazuje, jak tworzyć skuteczne kampanie, które wyróżniają się na tle konkurencji. Set Godin skupia się na tworzeniu wartości dla klientów i pokazuje, jak budować lojalność i zaangażowanie wśród konsumentów. W książce przeczytasz o tym co jest najważniejsze z perspektywy marketingu - odbiorca, jego problemy oraz wartość, którą dajemy. Uwielbiam tą książkę również za prostotę przekazu.

          6. „Model Story Brand” Donald Mille

          Model Story Brand Donald Mille

            Książka ta opowiada o tym, jak budować skuteczne historie, które pomagają w kreowaniu wizerunku marki i przyciąganiu klientów. Autor poleca wykorzystywanie elementów opowieści do tworzenia treści, kampanii reklamowych i marketingowych. Książka ta jest doskonałym narzędziem dla osób, które chcą zwiększyć skuteczność kampanii marketingowych. Tak, jak w “Przyczepnych historiach”, tak w Model Story Brand podkreślana jest wola storytellingu. Dodatkowo książka kładzie nacisk na wykorzystanie opowieści we wzmocnieniu historii o marce.

            najlepsze_ksiazki_o_marketingu

            7. „Zacznij od dlaczego” Simon Sinek

            Zacznij od dlaczego Simon Sinek ksiazki o marketingu

            Książka nie jest typową pozycją w zestawieniu książek o marketingu, jednak warto od niej zacząć swoją podróż w świat zrozumienie marketingu. Książka ta opowiada o tym, jak ważne jest zrozumienie celów i wartości, które kierują działaniami firmy. Autor zachęca do tworzenia strategii marketingowej na bazie trwałych wartości i przekonań.

            Simon Sinek kładzie duży nacisk na to, że zrozumienie "dlaczego" firmy jest kluczowe dla skutecznej komunikacji z klientami. W książce autor tłumaczy, że ludzie nie kupują tylko to, co firma oferuje, ale także, dlaczego to robi. To głębsze zrozumienie motywacji klientów może pomóc w lepszym dostosowaniu strategii w marketingu małej firmy. Książka ta to inspirujące narzędzie dla każdego, kto chce poznać lepiej zasadę, która kryje się za największych firm na świecie.


            Podsumowanie 

            Źródło: opracowanie własne

            Właśnie dowiedziałaś/eś się o 7 najważniejszych książkach o marketingu. Każda z tych książek dostarcza unikalnej perspektywy na marketing, integrując elementy psychologii, kreatywności i storytellingu. Bez względu na to, czy jesteś początkującym przedsiębiorcą czy doświadczonym specjalistą od marketingu, te książki dostarczą Ci nowych inspiracji i pozwolą spojrzeć na marketing z różnych perspektyw. Zapraszam Cię również do artykułu na temat książek o ekonomii behawioralnej oraz cytatach o marketingu, które motywują do działania.

            dr Kasia Piotrowska

            Jestem konsultantka marketingu. Od 12 lat łączę marketing, technologie i biznes.

            Prowadzę marketing i komunikację, która zwiększa sprzedaż. Pomagam realizować strategie marketingowe skrojone na potrzeby biznesu przez tworzenie rozpoznawalnej marki, dobór kanałów komunikacji, tworzenie treści i łączenie marketingu ze sprzedażą.

            Prowadzę szkolenia, warsztaty dla firm i wykładałam na uczelni wyższej. Z wykształcenia jestem ekonomistką, doktorem nauk ekonomicznych.


            Zapisz się do newslettera Robię Marketing

            Raz w miesiącu będziesz otrzymywać porady, jak zwiększyć przychody dzięki skutecznemu marketingowi.

            .