Cele kampanii reklamowej - jak je skutecznie wyznaczyć?

Jeśli zastanawiasz się, jakie mogą być cele kampanii reklamowej, to ten artykuł będzie dla Ciebie. Wybór celów marketingowych uzależniony jest od strategii biznesu, sprzedaży oraz samej grupy docelowej. Poniżej znajdziesz informacje jak określić cele kampanii reklamowej oraz ich przykłady. Ponadto dowiesz się dlaczego jak wykorzystywać metodę SMART przy określaniu celów marketingowych.

Jak zaplanować skuteczną kampanię reklamową?

Szukasz wskazówek, jak określić cele kampanii reklamowej? Pozwól, że najpierw Ci wyjaśnię, co rozumiem pod tym pojęciem. To jasne założenia, mierzalne i określone czasowo. Możemy je osiągnąć po wprowadzeniu konkretnych działań. Pamiętaj, że powinny być one spójne ze strategią promocji firmy.

Zanim podpowiem Ci, jak sprecyzować cele marketingowe, najpierw zdradzę, dlaczego warto to robić. Przede wszystkim ustalisz, w jakim kierunku zmierzasz, a następnie będziesz mógł monitorować postępy. Zastanawiasz się, jak ocenić skuteczność działań marketingowych? W tym celu skorzystaj z KPI, czyli kluczowych wskaźników efektywności. Wśród nich znajdziesz:

  • współczynnik konwersji,
  • ruch na stronie,
  • średnia wartość zamówienia,
  • liczba leadów,
  • koszt pozyskania klienta,
  • liczba zwrotów.

Pamiętaj, żeby na bieżąco kontrolować kluczowe wskaźniki. W razie potrzeby zmodyfikujesz cele kampanii reklamowej, tym samym osiągniesz lepsze rezultaty. Sprawdź też, jak napisać post na bloga, który pomoże Ci przyciągnąć ruch na stronę. Może Cię również zainteresować reguła niedostępności w marketingu, która obok społecznego dowodu słuszności jest potężnym narzędziem w arsenale komunikacji marketingowej.

Jak określić cele kampanii reklamowej?

Aby ułatwić sobie zadanie, skorzystaj z metodologii SMART. Dzięki temu zyskujesz pewność, że cele reklamowe są:

  • Specific (Konkretne). Sformułuj je jasno i konkretne, aby uniknąć nieporozumień. Zastanów się, czy odpowiadają one na jedno z pytań: Kto? Co? Ile? Kiedy? Dlaczego? W ten sposób można też stwierdzić, czy cele kampanii reklamowej zostały osiągnięte, czy też nie.
  • Measurable (Mierzalne). Wybierz jeden lub kilka wskaźników. Proponuję, żeby określić cel, którego wynik byłby określony konkretną liczbą. Możesz określić pożądaną wartość, nie tylko dla całej kampanii reklamowej, lecz także dla kamieni milowych.
  • Achievable (Osiągalne). Pomyśl, czy jesteś w stanie zrealizować wybrany cel. Aby odpowiedzieć sobie na to pytanie, uwzględnij dostępne zasoby i przeszkody. Wybrane cele marketingowe nie powinny być zbyt łatwe, w przeciwnym razie możesz mieć problem ze znalezieniem motywacji. Z drugiej strony, jeśli okażą się zbyt trudne, staną się źródłem frustracji.
  • Relevant (Istotne). Określ korzyści, jakie wynikają z realizacji celu. Zastanów się, co się stanie, jeśli nie uda Ci się go osiągnąć.
  • Time-Bound (Ograniczone w czasie). Wyznacz deadline, dzięki czemu łatwiej zmobilizujesz się do pracy.

Cele marketingowe – przykłady

Większość firm, z którymi współpracuję, przygotowuje kampanię reklamową, która ma zwiększyć wyniki sprzedaży. Przykładowe cele marketingowe mogą również dotyczyć budowy świadomości marki, poprawy komunikacji z klientami. Niejednokrotnie związane są one z wprowadzeniem nowej usługi/produktu na rynek, czy zdobyciem lojalności klientów. Zastanawiasz się, jak zbudować silną markę? Zacznij pisanie bloga, co umożliwi Ci kreowanie wizerunku eksperta. W ten sposób zdobędziesz zaufanie jako ekspert w swojej dziedzinie.

Jakie mogą być cele komunikacji marketingowej? Możemy do nich zaliczyć wzrost liczby leadów, zwiększenie rozpoznawalności marki wśród grupy docelowej, czy wzrost konwersji w sklepie online. Profesjonalna komunikacja marketingowa zachęca odbiorców do zapisywania się do newslettera, czy zaangażowania w mediach społecznościowych. Oprócz tego przyczynia się ona do większego ruchu na stronie.

Jak powinien brzmieć dobrze sformułowany cel? Poniżej przedstawiam Ci kilka przykładów:

  • Zwiększę ruch na stronie o 20% w ciągu miesiąca.
  • Zwiększę konwersję z mailingów do 10% w ciągu 30 dni.
  • Do 15 listopada zanotuję wzrost wypełnionych formularzy kontaktowych o 50%.
  • Zyskam 1000 obserwujących na Tik Toku w ciągu 2 miesięcy.
  • Zdobędę 100 subskrybentów na YouTube do końca tygodnia.

Cele kampanii dla social media:

  • Regularne postowanie w trakcie trwania kampanii. W ciągu 30 dni trwania kampanii mam przygotowane 30 postów, reelsów, filmów na instragramie.
  • Dzięki nowej kampanii reklamowej zyskam 1000 obserwujących na Tik Toku w ciągu 1 miesiąca.
  • Zwiększenie zasięgów postów o 1000% w wybranej grupie docelowej w trakcie miesięcznej kampanii.

Reklama w celach kampanii reklamowej

Z badań przeprowadzonych przez Gemius AdReal wynika, że w kwietniu 2023 r reklamy online dotarły do 86,8% Polaków w wieku 7-75 lat. Średni czas kontaktu z kreacją trwał 9,7 sekundy, warto również dodać, że w ciągu miesiąca odnotowano 71 mld emisji reklam (displayowych i video). To oznacza, że na rynku panuje silna konkurencja. Aby osiągnąć sukces, należy starannie zaplanować kampanię reklamową. Sprawdź, jak określić cele marketingowe, żeby zwiększyć szanse na ich realizację!

Jak przygotować się do wdrożenia kampanii?

Zastanawiasz się, jak zbudować skuteczną strategię? Niezależnie od tego, czy rozpoczynasz działalność, czy chcesz wprowadzić nowy produkt/usługę, określ grupę docelową. Jakie są cele badań marketingowych? Przede wszystkim zbierz jak najwięcej informacji, korzystając z różnych źródeł. Prześledź działania konkurencji i sprawdź ich ceny. Przygotuj ankietę, dzięki której poznasz potrzeby, zachowania zakupowe i oczekiwania klientów. Przeanalizuj wyniki badań, na tej podstawie wymyśl kilka sposobów, jak sprostać wymaganiom konsumentów i wyróżnić się na tle konkurencji.

dr Kasia Piotrowska

Jestem konsultantka marketingu. Od 12 lat łączę marketing, technologie i biznes.

Prowadzę marketing i komunikację, która zwiększa sprzedaż. Pomagam realizować strategie marketingowe skrojone na potrzeby biznesu przez tworzenie rozpoznawalnej marki, dobór kanałów komunikacji, tworzenie treści i łączenie marketingu ze sprzedażą.

Prowadzę szkolenia, warsztaty dla firm i wykładałam na uczelni wyższej. Z wykształcenia jestem ekonomistką, doktorem nauk ekonomicznych.


Zapisz się do newslettera Robię Marketing

Raz w miesiącu będziesz otrzymywać porady, jak zwiększyć przychody dzięki skutecznemu marketingowi.

.