Książki o neuromarketingu

Książki o neuromarketingu niekoniecznie są na pierwszym miejscu, gdy pomyślisz o najczęściej polecanych pozycjach o marketingu. Według mnie – powinny. Myślę, że jest ku temu kilka powodów. Jednym z nich jest praktyczne zastosowanie wiedzy w kampaniach marketingowych, komunikacji czy przy tworzeniu banerów reklamowych. Inny powód, dla którego warto przeczytać te książki, to zrozumienie, w jaki spobób Ty oraz klienci podejmujecie decyzje. Poniżej znajdziesz propozycję 6 książek o neuromarketingu, które mogą wzbogacić Twoje patrzenie na marketing i sprzedaż.

1. „Mózg na zakupach” – A.K. Predeep

Mózg na zakupach – A.K. Predeep

Zastanawiasz się, jakie mechanizmy sprawiają, że dane produkty czy usługi stają się dla Ciebie szczególnie atrakcyjne? A może to Ty zamierzasz tworzyć takie przedmioty, które potencjalni klienci pokochają? Książka „Mózg na zakupach” tłumaczy, w jaki sposób są ukształtowane mózgi w zależności od płci. Poznanie ich struktur znacząco ułatwia określenie prawdziwych oczekiwań i potrzeb konsumentów, dzięki którym będziesz w stanie tworzyć wartościowe i interesujące dla odbiorów produkty i reklamy. A.K. Pradeep przytacza liczne przykłady, które obrazują, w jaki sposób teoretyczną wiedzę może przekuć w działania.

W książce znajduje się sporo uniwersalnych wniosków, z badań, gotowych do zastosowania do każdego rodzaju komunikacji i kampanii marketingowej. Ta książka będzie dla Ciebie, jeśli chcesz się dowiedzieć:

  • Jak wykorzystać pięć zmysłów, aby pobudzić mózg do zakupu
  • Który ze zmysłów jest najważniejszy w procesie zakupowym
  • Jak wykorzystać neurony lustrzane w kontekście neuromarketingu
  • Jak znajomość działania mózgu wpływa na sprzedaż

Książka „Mózg na zakupach” będzie dla Ciebie, jeśli prowadzisz kampanie marketingowe dla pokolenia Silver. Od Autora dowiesz się:

  • Jakie strategie efektywnie działają na konsumentów po sześćdziesiątce
  • Jak wykorzystywać preferencje odbiorców z pokolenia silver
  • Jak tworzyć komunikaty dla konsumentów 60+

Nie bez powodu ta pozycja jest na pierwszym miejscu zestawienia "książek o neuromarketingu". Główny powód to pragmatyczny charakter tej książki. Znajdziesz w niej sporo zastosowania różnych przykładów neuromarketingu w Twoich projektach.

2. „Neuromarketing” – Roger Dolley

Neuromarketing – Roger Dolley

Ta książka o neuromarketingu to kopalnia wiedzy dla wszystkich, którzy chcą zrozumieć, jak zachowuje się mózg potencjalnego konsumenta na zakupach oraz jakie sposoby marketingowe można wykorzystać, by przyciągnąć kolejnych klientów. „Neuromarketing” to już klasyka dla tych czytelników, którzy starają się zoptymalizować swoje działania. Roger Dolley bazuje na badaniach naukowych, których poznanie sprawi, że Twoje wysiłki sprzedażowe i marketingowe nabiorą nowej mocy.

3. „Sapiens na zakupach” – Piotr Bucki

Sapiens na zakupach – Piotr Bucki

Przyznaj, że i Ty nieraz wyszedłeś ze sklepu z rzeczami, których nie miałeś na liście zakupów i których nawet nie potrzebowałeś, ale które przyciągnęły Twoją uwagę i stały się wręcz magnetyczne… Pewnie po czasie już zastanawiałeś się, co sprawiło, że po raz kolejny dałeś się nabrać. Książka „Sapiens na zakupach” doskonale wyjaśnia, skąd w nas takie zachowania oraz co sprawia, że nasze instynkty biorą górę, a dłonie sięgają po produkty, których pozornie nie chcemy. Piotr Bucki w swoim poradniku odwołuje się do badań naukowych, szczególnie z zakresu ekonomii behawioralnej.

4. „Potęga irracjonalności” – Dan Ariely

Potęga irracjonalności – Dan Ariely

„Potęga irracjonalności” przedstawia nasz proces podejmowania decyzji jako roller coaster. Czytając tą książkę musisz zapiąć pasy, gdyż wnioski z tej książki mogą diametralnie zmienić Twój światopogląd. W szczególności jeśli uważasz się za osobę racjonalną, zrównoważoną, która lubi podejmować decyzje na podstawie fakty, dane.

„Potęga irracjonalności” to książka bestseller New York Timesa, który ukazuje, że ludzkie zachowania są systematyczne i przewidywalne, choć irracjonalne. Jak to możliwe? Dan Ariely w swojej książce stara się wytłumaczyć, że w niektórych sferach ludzkiego życia zachęty materialne potrafią zadziałać na człowieka w zaskakujący sposób. I choć wielu osobom wydaje się, że ich decyzje są rozsądne i skrupulatne, to w rzeczywistości często wynikają z manipulacji, które trudno dostrzec. Chcesz dowiedzieć się, dlaczego tania aspiryna nie działa, ale ta droższa już sprawia, że ból głowy mija niemal natychmiastowo? Świetna książka o neuromarketingu, która ukazuje irracjonalność pozornie przemyślanych decyzji.

Ta książka jako jedyna znalazła sie w zestawieniu najlepszych książek ekonomii behavioralnej. Treści w niej zawarte bez wątpienia nawiązują do części ekonomii opartej na zachowaniach.



Dla osób chcących złapać bakcyl do książek o neuromarketingu polecam posługach fragment książki na youtube.

5. „Zachowania niepoprawne” – Richard H. Thaler

Zachowania niepoprawne – Richard H. Thaler

„Zachowania niepoprawne” to książka laureata Nagroby Nobla w dziedzinie ekonomii z 2017 roku. Dlaczego warto ją poznać? Richard H. Thaler dzieli się w niej swoimi spostrzeżeniami i działaniami z kilkudziesięciu lat. To dzięki nim sprawił, że ekonomia stała się nauką bardziej przystępną i zrozumiałą dla osób, które w ogóle się nią nie interesują. Autor posiłkował się psychologią i naukami społecznymi, by wzbogacić swoją teorię ekonomii behawioralnej będącej podstawą nie tylko marketingu, ale i tworzenia budżetu domowego czy polityki państw. Ta książka przynosi mnóstwo wniosków dotyczących naszych pozornie nieznaczących nawyków.

6. „Nieświadome wybory” – Jonah Berger

Nieświadome wybory – Jonah Berger

Większość ludzi sądzi, że podejmuje wybory zgodne z własnymi przekonaniami i upodobaniami. Tymczasem Jonah Berger odwołując się do badań naukowych z dziedzin psychologii, nauk społecznych i biznesu pokazuje, że nasze decyzje często są kształtowane przez działania innych osób, często nawet nam obcych. Obserwacja innych prowadzi do powielania lub unikania pewnych zachowań, choć jest to nieświadome. Zrozumienie tego mechanizmu pomaga uwolnić się z oddziaływania i zacząć świadomie rozstrzygać, czego naprawdę się chce.

Książki o neuromarketingu - Podsumowanie

Książki o neuromarketingu to jedne z tych lektur, które powinny znaleźć się na Twojej liście poradników do przeczytania. Dlaczego? Neuromarketing to coś, z czego korzystasz, nawet jeśli robisz to nieświadomie! Zaproponowane wyżej książki pomogą rozwinąć Ci Twój biznes i ułatwią zrozumienie mechanizmów, które sprawiają, że Twoje produkty stają się dla innych interesujące. Co ciekawe, działa to też w drugą stronę – jeśli jesteś konsumentem, to regularnie ulegasz pokusom, choć jesteś tego nieświadomy. Książki o neuromarketingu „przyniosą” Ci informacje, dzięki którym zaczniesz być bardziej czujny i mniej podatny na wpływy innych twórców. Chyba więc warto je poznać, prawda? Zajrzyj również na wpis dotyczący książek o ekonomii behawioralnej.

Zapraszam do artykułu "Neuromarketing i jego praktyczne zastosowanie", w którym omawiam neuromarketing z różnych perspektyw.

Bądźmy w kontakcie!

Nazywam się Kasia i od 10 lat robię marketing. Blog na stronie firmowej lub marki osobistej to jedno z narzędzi do zwiększenia jej rozpoznawalności, dzielenia się wiedzą i przynoszenia nowych klientów. Pomagam moim klientom w planowaniu treści podczas mentoringu marketingowego lub konsultacji indywidualnych.

Jeśli masz pytania do prowadzenia lub pisania bloga — napisz do mnie na kasia@kpiotrowska.pl.

Szukasz inspirujących treści? Zapisz się do newslettera, aby otrzymać je wprost na swoją skrzynkę mailową. Odwiedź blog i łap wiedzę i inspiracje np. o najlepszych książkach o marketingu.


dr Kasia Piotrowska

Jestem konsultantka marketingu. Od 12 lat łączę marketing, technologie i biznes.

Prowadzę marketing i komunikację, która zwiększa sprzedaż. Pomagam realizować strategie marketingowe skrojone na potrzeby biznesu przez tworzenie rozpoznawalnej marki, dobór kanałów komunikacji, tworzenie treści i łączenie marketingu ze sprzedażą.

Prowadzę szkolenia, warsztaty dla firm i wykładałam na uczelni wyższej. Z wykształcenia jestem ekonomistką, doktorem nauk ekonomicznych.


Zapisz się do newslettera Robię Marketing

Raz w miesiącu będziesz otrzymywać porady, jak zwiększyć przychody dzięki skutecznemu marketingowi.

.